Jak budować dobry wizerunek sprzedawcy?

1

Lubię robić różne eksperymenty handlowe. Przejść się po galerii, pooglądać pracę różnych sprzedawców, popytać oto i tam to, poprzymierzać i poudawać niezdecydowanego klienta.Na szczęście ja mogę być nie lubiany w takim charakterze.

Ja mogę pomarudzić, pozadzierać nosa, na końcu powiedzieć: nie, dziękuję.

Wy nie!

Klient powinien być potraktowany odpowiednio do swojego charakteru. Gdy wchodzi luzak, możemy sobie na więcej pozwolić, gdy elegancka kobieta, postarajmy się, aby czuła bezpieczny dystans, nawet jeśli przyszła tylko po papier toaletowy. Nie chodzi o słodzenie i podlizywanie się, ale o dostosowanie swojego zachowania i kreowania wizerunku wobec oczekiwań klientów.

Każdy ma inne oczekiwania, więc my powinniśmy jak aktor przeobrażać się w różne role.

Na wizerunek dobrego sprzedawcy składa się kilka elementów:

1. Wygląd – bądź zadbany. Miej zawsze czyste ręce, włosy, buty. Dostosuj ubranie do miejsca pracy. Kobiety nie muszą być mocno pomalowane, wręcz lepszy jest delikatny makijaż, gdyż nie wytrąca z toku rozmowy i nie rozprasza (w szczególności innych kobiet).

2. Pozycja – w miarę wyluzowana, ale zachęcająca do kontaktu. Nie stój na baczność, nie siedź i myśl o niebieskich migdałach. Lekki luz z klasą jest wielką sztuką w krainie handlu.

3. Uśmiech – kobiety, uśmiechajcie się! Wasz uśmiech zachęca do podtrzymywania rozmowy, choćby handlowej. Tak niewiele z Was uśmiecha się, gdy jesteście w pracy. Mężczyźni, założę się, że niejeden Wasz uśmiech spowodował, że kobiety weszły do sklepu/salonu.

4. Umiejętności sprzedażowe – nabywaj cech sprzedawcy. Każdego dnia trenuj swoje umiejętności negocjatorskie, w domu rób scenki przed lustrem i wymyślaj scenariusze zachowania szczególnie trudnych klientów. Każdy mały krok do przodu będzie czynił z Ciebie lepszego sprzedawcę.

5. Znajomość konkurencji – bądź świadomy, jakie plusy i minusy posiada konkurencja? Jak pracują tam sprzedawcy? Pozwoli Ci to czuć się pewnie w różnych porównaniach produktów/usług konkurencji do rozwiązań oferowanych przez Ciebie.

Jako sprzedawcy unikajmy:

  • Przechwalania się,
  • Braku kompromisów,
  • Braku kultury osobistej,
  • Zniecierpliwienia wobec klienta,
  • Znudzenia pracą.

Polecam Wam wykonać eksperyment, o którym wspominałem na początku wpisu. Myślę, że każdy z Was będzie miał własne uwagi i spostrzeżenia. Może zapadnie coś ciekawego w serduchu i umyśle.

Chcesz zacząć sprzedawać AVG?

Szukasz ekstra rabatów dla resellera? Skontaktuj się z nami, a skontaktujemy się z Tobą z unikalną ofertą dla resellera!

Akceptuję politykę prywatności Polityka prywatności

Przedsiębiorstwo Informatyczne CORE

Producent, importer i reseller oprogramowania, wydawca serwisów internetowych. Działa od 2001 roku. Oficjalny dystrybutor AVG. Programy rozprowadzane są przez siatkę ponad 1300 resellerów na terenie całej Polski, zapewniona jest pełna polska pomoc techniczna oraz wsparcie handlowe i marketingowe.

Udostępnij:

1 komentarz

  1. Piękna lista. Gdyby tylko każdy sprzedawca się z nią zapoznał i wziął na poważnie, to może procent niezadowolonych starszych pań by zmalał. 😛

Zostaw wiadomość