Czym jest anchor link i dlaczego czasami nie jest widoczny w Google Analytics?

0

Anchor linki wykorzystywane są do pozycjonowania witryn, ale również do poprawy nawigacji na stronach internetowych. Mogą różnić się między sobą i nie wszystkie będą widoczne w Google Analytics. Wyjaśniamy, czym dokładnie są i co warto o nich wiedzieć.

Anchor link jest nazywany w języku polskim kotwicą lub zakotwiczeniem. Zbudowany jest z dwóch elementów: tekstu oraz adresu, do którego odsyła. Bardzo często jest wyróżniany na stronach internetowych pogrubieniem lub/i zmienionym kolorem tekstu.

Zakotwiczenie może przybrać różne formy. Standardowo odsyła do wybranej podstrony. Przykładowo ten anchor przekierowuje do rankingu najlepszych aplikacji do optymalizacji Androida. Z kolei ten anchor odsyła do tej samej publikacji, ale przenosi bezpośrednio do konkretnej sekcji podstrony.

Anchor link może mieć na stronie WWW różne zadanie:

  • może przekierowywać do innej podstrony
  • może wywołać pobieranie pliku
  • może wywołać program pocztowy w celu napisania wiadomości
  • może przenosić do konkretnej sekcji podstrony

Po co stosuje się anchor linki?

Anchor linki wykorzystuje się przede wszystkim do pozycjonowania. Z pomocą tego narzędzia można budować bogate linkowane wewnętrzne i zewnętrzne. Kotwice są cenną informacją dla robotów indeksujących – wskazują algorytmom pozycjonującym, co znajduje się w odnośniku.

To także usprawnienie nawigacji na stronie WWW. Zamiast długich i niezrozumiałych odnośników, można wkleić tekst z łączem do konkretnej podstrony, który często zachęca też użytkowników do kliknięcia.

Należy wiedzieć, że nie każdy anchor link będzie pozycjonowany przez Google i co za tym idzie, widoczny w panelu Google Analytics. Wszystko zależy od konstrukcji linka. Jeśli dodany jest do niego parametr poprzedzony np. znakiem #, algorytmy indeksujące wezmą pod uwagę wyłącznie główny link.

Jednym z przykładów jest link odsyłający do konkretnej sekcji podstrony. Wygląda on tak:

https://trybawaryjny.pl/najlepsze-programy-do-optymalizacji-androida/#2-avg-tuneup

Podczas indeksowania Google pominie parametr po znaku # i sklasyfikuje wyłącznie główny artykuł, czyli:

https://trybawaryjny.pl/najlepsze-programy-do-optymalizacji-androida

W podobny sposób traktowane są odnośniki z UTM-ami. Nie są one w całości pozycjonowane przez wyszukiwarkę – także tu klasyfikowany jest wyłącznie główny odnośnik.

Bardziej szczegółowe wyjaśnienie działania anchor linków można znaleźć tutaj.


Źródło zdjęcia: depositphotos.com

Chcesz zacząć sprzedawać AVG?

Szukasz ekstra rabatów dla resellera? Skontaktuj się z nami, a skontaktujemy się z Tobą z unikalną ofertą dla resellera!

Przedsiębiorstwo Informatyczne CORE

Producent, importer i reseller oprogramowania, wydawca serwisów internetowych. Działa od 2001 roku. Oficjalny dystrybutor AVG. Programy rozprowadzane są przez siatkę ponad 1300 resellerów na terenie całej Polski, zapewniona jest pełna polska pomoc techniczna oraz wsparcie handlowe i marketingowe.

Zostaw wiadomość


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.